top of page

Mé dobrodružství při pořizování komody


Zajisté není pochyb o tom, že v případě předsíně se jedná o prostor, který jako první upoutá pozornost každé návštěvy. Je vhodné základní vybavení doplnit zajímavým prvkem v podobě komody. Proč si to myslím?

 

I vstupní hala či předsíň může být pozoruhodným místem pro vytvoření svěžího designu. Rozhodla jsem se, že si do nově vymalované předsíně koupím novou moderní komodu. Život je změna a inovovat předsíň už bylo třeba. Ale ouha… Jakou komodu? Dřevěnou, či matnou? Jaký styl? Tvar? Velikost? Šla jsem na to tedy systematicky. Jak?

Rozum versus cit

Zatímco muž by nákup komody řešil pravděpodobně s rozumem (rozumějte prostřednictvím měření), já jako něžné stvoření do všeho dávám více citu. Nepopírám, že rozměr je zásadní. Určitě nikdo nechce koupit komodu tak velkou, že potom nepůjdou otevřít dveře nebo se každý bude muset nadechnout a vydržet několik vteřin, aby se mohl protáhnout skulinkou, která zůstala mezi komodou a stěnou.

Ale! Ano, chce to zapojit i cit a smysl pro detail i design. Komoda má sloužit, ale také působit coby vkusný estetický prvek v předsíni. Řídím se kritériem „líbí, či nelíbí“. A jako pro ženu je pro mě podstatný i materiál, od kterého se poté odvíjí náročnosti údržby a úklidu.

Styl je pro mě důležitý. Nemám ráda poskládaný nábytek budící dojem, že jsem dělala pořádek po babičce na půdě. Preferuji sjednocený a ne retro geometrický styl. Jenže nabídka sortimentu je tak pestrá, že i já jsem začala být nerozhodná. Vyřezávané komody mají v sobě kouzlo dávných časů a znak historie. Naopak komoda v jasnějším barevném provedení může rozzářit místnost a dodat punc originalitě.

Mé parametry mající vliv na nákup komody

  • Vzhled aneb volit lze mezi typickou zásuvkovou komodou nebo kombinovanou. Zásuvková komoda je přehledná, co se týče uložených věcí. Kombinovaná disponuje zásuvkami i policemi, tudíž je variabilnějším úložným prostorem. K dispozici je i tzv. dvířková komoda. Komoda může být sjednocujícím prvkem nebo také dominantním prvkem předsíně.

  • Materiál je podstatný nejen kvůli údržbě. Rozhodovala jsem se mezi masivem, laminem a kombinací kovu a skla. Masiv je ideální spíše pro klasický styl. Kov a sklo je modernou. A co se týče životnosti, je to takřka stejné. Rozhodování není snadné.

  • Konstrukce aneb důležité je zaměřit se na rozměry, ale rovněž prozkoumat velikost a hloubku zásuvek. Prioritou je samozřejmě dostatečně stabilní konstrukce.

Proč komodu do předsíně?

Komoda poskytuje důležitý úložný prostor. Z mého pohledu se navíc jedná i o designový prvek. I když pro mnohé může komoda budit nádech historie, není tomu tak úplně. Díky pestré nabídce je opravdu z čeho vybírat. Komoda je a vždy pro mě bude zajímavým designovým prvkem do interiéru.

Moderní komoda aneb má láska na první pohled

Má vášeň pro moderní řešení domácnosti se uplatnila i při nákupu mé první komody. Ráda sleduji veškeré moderní trendy a prohlížím si časopisy. Ještě raději se pro inspiraci procházím v obchodě, kde mohu vše vidět na vlastní oči. Přece jen realita je mnohdy odlišná od tištěné formy v letáku.

Moderní komoda nikdy nemůže omrzet, jedná se o nadčasový interiérový kousek. Je-li vyrobena z kvalitního materiálu, poskytne dlouhou životnosti. Rozsáhlá paleta při výběru poznamenala i mě. Vím, že prioritou je praktičnost, funkčnost a dostatečný úložný prostor.

Jak dopadlo mé dobrodružství?

Po mnoha nachozených kilometrech jsem byla konečně pevně rozhodnuta. Ale když jsem se druhý den vypravila pro svou vyhlédnutou komodu, již nebyla skladem. Čekat na případné objednání se mi nechtělo. Nicméně mě upoutala jiná, a tak jsem ji důkladně prozkoumala. Nakonec jsem si ji i zamluvila.

A co se nestalo?! Ve schránce na mě čekal nový přísun aktuálních letáků. Neodolala jsem pokušení a letáky vzala na milost domů. Dokonce jsem je i svižným tempem prolistovala. A ejhle. Komoda v moderním provedení z kvalitního materiálu. Tak tato zcela patří do naší předsíně.

Když něco chci, tak pokud možno teď hned. Praví se, že je třeba následovat nejen srdce a intuici. Já se tím zkrátka řídila. Vydala jsem se na „osobní“ seznámení s onou komodou, která tak upoutala můj pohled. Jak to dopadlo? Jak se říká, vše špatné je pro něco dobré. Jsem ráda, že má zcela první vyhlédnutá komoda již nebyla skladem. Druhou a pouze zamluvenou komodu jsem mohla bez jakéhokoliv problému telefonicky zrušit. A zkrátka do třetice všeho nejlepšího. Má první a zcela nadčasová komoda hrdě zaujímá své místo v předsíni.

19 views
bottom of page